PRODUKTER

BUTIKEN

2018-06-09
BUTIKEN HAR UPPHÖRT
men vi ses här på E-HANDELN!

Det är oväntat för alla men hälsan
har bestämt vägen.

Håll utskick efter nyheter på vår
webshop då vi öppnar i augusti igen.
Nu flyttar vi lagret och har semester.

Trevlig sommar och på återseende!

 

 

KONTAKT

ChicDog.se
Box 7064
19207 Sollentuna


Support E-handel:
Vi har stängt fram till augusti.
Då vi inte har stängt:
Vi nås säkrast och alltid på mejl.
Mejla gärna frågor och beskrivnngar
så återkommer vi så fort vi kan
till:Shop(at)ChicDog.se

Tel: 08-68 44 22 00 helgfria vardagar.
Om vi inte kan svara, mejla gärna istället.
(OBS inte prata in på telsvararen den är inte pålitlig, tack)


Hundtrim:
Mera information under rubriken Hundfrisör/Trim


Följ gärna våra nyheter på Facebook och se hundratals bilder tagna på hundar i butiken samt kundernas egna inskickade bilder.

INSTAGRAM - Tag and follow us
@ChicDog.se #hundmodehuset

ChicDog.se   »   Villkor

Allmän information

Reservation

ChicDog.se kan, utan att så aviserat, när som helst ändra priser och reserverar sig mot eventuella felaktigheter i den information som presenteras. Det kan t.ex. gälla felaktigt angiven lagerstatus, information om varorna som t.ex. mått. Det kan finnas olika visningar av färger på olika skärmar.

Upphovsrätt

nnehållet på den här webbplatsen är upphovsrättsligt skyddat och tillhör ChicDog.se. Det är inte tillåtet att använda text- eller bildmaterial från denna webbplats utan vår tillåtelse.

Leverans & Fraktkostnader

Leveranstid

Varor skickas normalt sett inom ett par arbetsdagar om varorna finns på lager. Under högsäsong när kundtrycket är stort finns det risk att det kan det dröja längre, även hos transportörerna.
ChicDog.se ansvarar inte för fraktbolagets leveranstid eller utlämningsställens aviseringsrutiner.

Vid skada

Kunden bär risken för förlust eller för skada på vara under transporten. Ersättning från ChicDog.se för förlust eller skador av varorna i samband med transport utgår endast i den mån ChicDog.se har rätt till ersättning från fraktbolaget.
Mottagna varor skall undersökas direkt och transportskador skall anmälas inom 24 timmar efter mottagen leverans genom att kontakta oss och skicka oss bild på den skadade varan till shop(at)chicdog.se. Skadade förpackningar/emballage måste fotograferas innan öppning och mailas till ChicDog.se. Annars kan inte reklamation mot transportbolaget göras.

Fraktkostnaden

Fraktkostnaden är generellt 59 kronor inom Sverige men det finns undantag för skrymmande varor där extra fraktkostnad tillkommer. Detta står i kassan innan betalning.
Kontakta oss för leveranser utanför Sverige.

Ej uthämtade paket

Om du inte hämtar ut ditt paket får du flera påminnelser via sms som utlämningsställe skickar dig. Hämtar du inte ut ditt paket alls, skickas det tillbaka till oss efter ca. 4 veckor.
Om du inte hämtar ut ditt paket faktureras vi av fraktbolagen för returkostnaden efter att de har hanterat returen och att de har levererat varorna tillbaka till oss.
Vi drar av dessa kostnader från köpebelloppet innan vi krediterar dig returen. Detta gör vi för att täcka de kostnader vi har i samband med att du inte hämtar ut paketet.
Att inte hämta ut sitt paket gäller inte som ångerrätt eller retur.

Byten, Returer, Ångerrätt, Reklamationer

Öppet köp

Öppet köp och bytesrätt gäller inte följande varor:
- rea- eller rabatterade varor.
- hanskydd och tikskydd samt bindor.
- hund-/handväskor, transportväskor och hundvagnar
- säsongsspecifika varor såsom bl.a. julmode, jul/påskartiklar eller julgodis, m m
- varor som är använda eller skadade, om det finns t.ex. hundhår el som inte kan säljas vidare som ny vara till annan kund.
- specialbeställda varor.
- presentkort

Retur/ Ångerrätt

 

Ångerrätt/ Returrätträtt:
Vi tillämpar 14 dagars lagstadgad ångerrätt från uthämtningsdatum. Du har rätt att utan kostnad öppna förpackningen och kontrollera att produkten passar. Om du vill kan du använda dig utav ångerblanketten på Konsumentverkets webbplats.
Läs nedan mera om hur du returnerar varor.

Värdeminskning:
Du som konsument är enligt lag ansvarig för en eventuell värdeminskning av produkterna vid återlämning, inklusive originalförpackning, prisetiketter m m, ingen hantering utöver vad som krävs för att kunna fastställa produktens art, egenskaper, funktion och passform. Eventuellt originalemballage och prislappar skall finnas kvar.

Om produkten är använd, trasig, har spår av hundhår eller andra spår som gör att vi inte kan sälja varan vidare som en helt ny vara till en annan kund gör vi, enligt lagen, avdrag på värdet innan återbetalning/returkostnaden, beroende på i vilket skick du lämnar tillbaka varan till oss.

Fraktkostnader:
Om kunden ångrar ett köp eller vill göra ett byte till annan storlek kan kunden själv välja på vilket sätt denne vill returnera paketet. Kunden står själv för kostnaden för returen.
OBS! Spara kvitto på returer för att själv kunna kontakta speditören vid eventuellt bortkomna paket.

Innan retur:
Alla returer måste godkännas av oss först. Då du kontaktat oss och fått returen godkänd får du ett returkollinummer som ska skrivas tydligt utanpå paketet bredvid vår adress.
Returkollinumret har ingenting med posten att göra utan är bara till för att vi ska kunna identifiera att paketet är från just dig.

Returadress: (Endast med posten till:)
ChicDog.se
Box 7064
19207 Sollentuna

Återbetalning:
Den sker normalt sett inom ett par dagar från att vi mottagit returen men under högsäsong kan det ta längre tid. Under sommaren då vi har helt stängt och inte har möjlighet komma åt posten kan återbetalning ta längre tid.

Byte av storlek:
För att spara tid kan kunden lägga en ny order samtidigt som denne skickar tillbaka returvaran till oss.

Reklamationer

Om en vara pga. fabrikationsfel är felaktig, trasig eller felexpedierad vid uppackning skall det reklameras till oss senast inom 24 timmar efter mottagandet. Mejla oss också bilder på skadan så hjälper vi till därefter. Fraktbolagen och leverantörer kräver bildbevis.

Annullering av order

Lagda order är bindande. Annullering av order kan göras om den inte redan har hanterats.

Betalning

Kortköp -
smidigt och säkert 

Vi accepterar de flesta konto/kreditkort.
OBS! Varorna kan inte, rent tekniskt, reserveras till dig innan kortbetalningen är slutförd. Glöm inte att gå till sista steget i kortbetalningen.

 

Faktura/ Delbetalning via Klarna

Vi samarbetar med Klarna. kunden kan se i kassan hur stor månadsbetalning blir samt en länk till Klarnas villkor.
Vid alla KLARNA BETALNINGAR skickas varorna endast till folkbokföringsadressen.

Presentkort

Vid betalning på hemsidan med fysiska presentkort eller tillgodokvitton behöver de skickas till oss innan köpet som förskottsbetalning om det finns i fysisk form.
Presentkort utan avsändare kan inte åberopas i efterhand av kund.
Vid Presentkort köpta online kan det skapas en kampanjkod för nyttjandet. Kontakta oss.
KOM IHÅG: Presentkort är en värdehandlingar och ChicDog.se ansvarar inte för presentkort som eventuellt kommit bort i postgången. Vid eventuell bortkommen försändelse får du själv kontakta posten eller speditören som du skickat det med. Bortkomna presentkort och returkvitton ersätts således ej.

Vanliga frågor

Varför ska jag registrera
mig på ChicDog.se?

När du skapar ett användarkonto, och loggar in på ChicDog.se är dina personuppgifter redan sparade så att du inte behöver skriva in de igen när du lägger en ny order. Du får också översikt på hela din orderhistorik och personuppgifter.

En vara i min shoppingkorg
var plötsligt slutsåld när jag
kom till kassan, hur är det möjligt?

En vara är inte reserverad förrän hela köpet är genomfört i kassan. Om en vara är särskilt populär kan det hända att den hinner sälja slut innan du hinner ta den till kassan, trots att den liggser i din shoppingkorg.
Hur länge en vara finns kvar i din shoppingkorg beror på dina cookie-inställningar i din dator.

Hjälp, jag har glömt mitt lösenord/användarnamn!

Om du har glömt ditt lösenord kan du få ett nytt genom att skicka oss din din epost adress under till länken: Logga In / Glömt lösenord. Vi skickar dig ett nytt lösenord.

Vad är en cookie?

Lagen om elektronisk kommunikation kräver att vi informerar dig om att vi använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på din dator. ChicDog.se använder cookies för att förbättra webbplatsens funktionalitet för dig som användare.
Om du väljer att stänga av cookie-funktionen kan det innebära att vissa funktioner på vår webbplats inte kommer att fungera för dig.
Om du väljer att inte använda Cookies kan du när som helst maila in en beställning till oss: shop(at)chicdog.se så återkommer vi med information om lagertillgång, priser, betal- och leveranssätt.

Saknar du orderbekräftelse?

Vi skickar alltid en orderbekräftelse i samma stund som en beställning är lagd. Bekräftelsen skickas till den e-postadess du angivit då du blev kund hos ChicDog.se.
Vid vissa typer av e-postkonto kan orderbekräftelsen hamna i skräppostmappen. För att undvika det kan du lägga adressen Shop@ChicDog.se i dina säkra adresser. Då mottar du orderbekräftelser och andra viktiga meddelanden direkt i din inkorg i fortsättningen. Vi har ingen möjlighet att skicka orderbekräftelser på nytt till dig.

Övriga frågor?

Tveka inte att kontakta oss om någonting är oklart i villkoren eller för att veta om vi kan beställa en vara som är slut i sortimentet.
Mail oss gärna: shop(at)chicdog.se

<< Tillbaka till KASSAN 

 

 

<< Tillbaka till föregående sidan

 

right